080731

igår den 30/7 så var jag och Peter å barnen ute i Skultuna å bada skönt sen hem å fixa lite .... sen tog jag å peter en tur på hojen stora tjerna var själva hemma å lilla var hos grannen:) idag ska jag ta å röja ur lite mer som ska till återbruket sen kl 15.30 så ska jag säja upp min lgh :( .... men kl 16 sen ska jag skriva nytt kontrakt på vår nya lgh som vi ska bo i :) .... Peter är å jobbar.. å alla 3 ungar sover :) .... ska passa på å njuta av tystnaden med en mugg kaffe och vlt ha de gott alla som läser kram har fixat massa saker idag bla röjt ännu mer i källaren .. skrivit under mitt nya kontrakt :) så nu finns ingen återvändo:) fast de gör inget vi ska ju bli sambos jag å Peter ... han är ute å meckar med sin hoj å jag är hemma med alla 3 barnen :) nää dax för lite kaffe sen är de en dusch som gäller kram på er

080729

idag har jag å peter vart till återbruktet 2 ggr å kasta massa skit så nu är de bara lite kvar å rensa sen börja resten av allt packande :) fast de blir bra när allt är klart å vi kommer till den nya lgh fast de är ju en månad kvar på torsdag säger jag upp min lgh å sen skriver jag på mitt nya kontrakt :) ska bli skönt å flytta :) sen så hjlpte peter yvonne med å köra en soffa hem till en gamal jobbar kompis hon fick sig nog en rejäl överraskning när hon kom hem :) hihi ha de gott alla som läser :)

080728

har målat de sista på ballkongen :) lilla tjejen har vart med P på hans jobb idag:) .... rensat massa skit som ska till återbruket sen är de väl dax å börja packa ska bli skönt å bli av med massa som bara ligger å ta plats :) har ont i nacken med fast de går väl över med massa piller :) .. nu är P å hämtar sin dotter hon ska vara här nu ett tag :) blir skoj å träffa henne nää dax för lite mat ha de gott i värmen

Datum 2008-07-25

så var de ett tag sen man skrev:) de har hänt massa positivt hojen är fixad så jag å p har åkt lite så mysigt så vi har fått lgh så nu ska vi bli sambos mysigt :) ... stora dottern har kommit hem från kollo å hon ville tillbaka:) men tyvärr så var de sista året hon fick åka ..... mtt x mormor har begravts tyvärr så var jag inte på begravningen var tvungen å hämta dottern sen ville han inte att barnen skulle vara med på begravningen:( men hon har de iaf bra där hon är nu ska ta med mig barnen nästa vecka å åka till minneslunden så dom får lägga varsin blomma där till deras gammelmormor:) .... så idag ska jag hem till min lillebror å fira han.... för sen när p kommer hem ska vi åka på en liten tripp bara han å jag mysigt sen på söndag kommer mina barn hem från sin pappa å på måndag kommer p:s dotter så ska vi hitta på något då med ha de gott alla som läser passa på å njut av solen de ska jag göra

080720

ja min stora dotter trivdes iaf på kollo .....blev glad å se oss :) i dag har vi vart ute med p:s motorcykel åkt en sväng .. va till en kompis som han känner å drack lite kaffe sen handla lite träffa en gammal granne på ica i S-tuna ... hem å fixa lite mat nu gör vi inte så mycket :) sitter vid varsin dator å ugglar :( ,,,,,,, ta några öl de är ju semester för bägge :) min svägerska ringde å hon är på väg hem :) ha de gott alla som läser :) ...

080720

satt o kolla lite på familjelivs sida har visst en sida där med  där jag skrivit blogg inte illa kke kopiera allt hit med så ni har nått å läsa fast de gör jag inte idag :) har även en på mälarnetcity. se fy vad man har sidor :( att  man ska ha så många :) nää dag för kaffe sen ska vi till skultuna kke åka lit hoj :) ha de alla som läser kram på er

080719

Datum 2008-07-19

ja i dag händer de att jag å P ska hälsa på min stora dotter på kollo :) vet ej om P:s dotter ska med sen är vi bjudna till hans lillebror på kvällen han fyller år :) .... sen vet jag inte vad som händer mer i dag är ju ledigt å semester för både mig å P :) ska ta lite kaffe ha de gott alla som läser kram på er


Juli 08

nu åker vi  gissa om hon vill åka mer :) juli -08Datum 2008-07-18

tjoo alla som läser
har vart ihop nu med P 1 år om de är någon som vill veta *S*S*S ska även bli sambo med han :)
min svägerskas dotter har fått jobb på närradion 93,7 har hört henne 2 ggr nu å även hunnit med å sett henne på tv ...
igår var min bror här med barn å sambo fika lite å prata lite hunnit med å haft 1 vecka sem inte gjort ett skit :) skööönt å bara vara:) ..... stora tjejen trivs iaf på kollo ska dit i morrn å hälsa på med P å ev hans dotter :) lilla tjejen har hunnit åkt lite hoj med P å nu är hon hos sin pappa till nästa söndag:) lite långtråkigt men hon behöver vara med sin pappa med :) .... idag händer inte så mycket P. har jobba lite denna vecka å hans dotter har med vart här några dar :) nää ska göra lite nytta ha de alla som läser kram




Datum 2008-07-11

ja då var power meet över för denna gång gick bra å köra med :) skoj var de åxå:) ... har hunnit med å vart på mc fest med jag å P åxå skoj med massa roliga männinskor :) ... hunnit jobba men nu är de SEMESTER så sköööönt .... fast P måste jobba i dag men nästa vecka så får vi mysa med varanndra :) lilla tjejen åker till sin pappa på söndag å stora tjejen är på kollo å hon trivs som fisken i vattnet nää dax å göra lite nytta nu sen kommer min pappa hit å ska fixa lite ... å sen i slutet på aug så flyttar jag å P ihop ska bli mysigt de med ha de gott alla som läser :) ......

gjort lite men allt rann av när min svägerska ringde å tala om att hennes mormor dött de var ju mindre trevlig så har nu berätta för mina barn att deras pappas mormor har avlidit de var inge skoj ... å hon skulle fyllt 84 på måndag men de är nog skönast för henne hon fick ett bra liv mot slutet å slapp bli som ett kolli på långvården.....




Datum 2008-07-03

ja de va ett tag sen man skrev :) men har ju lite annat å göra med´typ sjukskriven jobba snart semester å imorrn drar stora tjejen på kollo sen blir hon borta i 3 v :) ... sen är de ju poower meet de ska bli skoj :) vart å käka hammbugare på m.k åk lite hoj å imonn ska man vara chaufför i en cadilac eldorado nää dax å gå till jobbet ha de kram på er


Juni 08

igår jobba sen var jag p å barnen ut å grilla lite skuffburgare;) .. snorig så idag blir jag hemma å ska vila lite medans P jobbar mina änglar få med vara hemma med mig :) nää dax för kaffe å lite frukost ha de gott alla blobbisar




Datum 2008-06-22

ja då har midsommar vart med jag jobba till 1145 på midsommarafton sen kom mina små änglar till jobbet ;) .. hämta P.s dotter sen hem till P:s bror med fam å grilla var även å visa barnen vad vi ska bo sen om allt går som de ska :) :...... tänka att p & jag ska flytta ihop han ska sälja sin lgh :) allt bara flyter på :) å man mår så bra av att vara med han :) .. nää ska ta lite kaffe å kolla på vad mina änglar å deras komisar gör å sen väcka P han sover hur man nu kan sova i detta liv :) ... ha de bra alla blobbisar som läser




Datum 2008-06-17

var ett tag sen man skrev :) .. men helgen var skoj iaf trotts att jag har jobbat på fredagen var jag P å hans kompisar ner på vattendraget å kolla på noice skoj :) ... sen på söndagen var vi ut å åkte lite Hoj :) .. å sen var vi även å kolla på en lgh så nu ska han sälja sin lgh å vi ska flytta ihop få se vad vi ska bo bara :) å går var de ett par hit å kolla på min lgh ev blir de byte vi få se vad som händer å fötter :) stora tjejen var hem en stund igår med hon har fotbolls vecka å hon tycker de är skoj ... ... nu har P o jag lunchat lite tillsammans sen ska jag tillbaka till jobbet :) .så vi lär inte se varannadra för i kväll någongång jag å P för han ska på hockey träning med sina vänner i kväll ;) .. de är mycke nu ha en bra dag alla som läser vänner som ovänner




Datum 2008-06-10

jobbat sen på utvecklingssamtal för lill tjejen å mitt i alltihopa gick brandlarmet på skolan :) dom är duktiga dessa små elever dom vet vad dom skulle ställa upp sig :) ... lilltjejen tog med en kompis hem så dom har haft skoj :) .. själv har jag målat klart de sista på balkongen :) å P har jobbat :) så nu är de bara trallen kvar ...nää dax å kolla på lite fotboll få ser hur de går mellan swe- grekland ha de gott alla som läser




Datum 2008-06-09

vart ledig hela helgen så skönt så P:s dotter har bott här med oss hela helgen sen träffa vi hans x stora barn hon är en klämming tjej rolig om inte annat ... sen har vi lega på stranden jag och P å barnen så dom har fått svalka sig...nu har jag masera de sista sen ska jag måla :) stora tjejen är på klassresa hoppas dom har skoj :) ... P är å tränar Hockey med sina vänner .. i dag har jag jobbat å imorrn ska jag träffa barnens far ska på utvecklingssamtal ang den lilla :) blir bra ska nu se nää dax för lite kaffe:) å sen ev måla får passa på när man är ensam hemma :) ...ha de gott alla blobbisar




Datum 2008-06-05

ny månad de har inte hänt så mycket vart å jobba hela helgen :) ... sen på mc fest med Massa trevliga bikers meckat bil å hoj så man fått skita ner sig lite .. men jag tycker de är skoj å hjälpa till ..... vart till p:s ma å pa å fika ... var senast dit i går med en blomma i efterskott men hon blev jätte glad :) ... prata lite om allt möjligt mellan himmel å jord .... P ska bygga trall på vår balkong :) så hans ma å pa skulle fixa virke å komma över med i dag :) ... ...P är mer här än hemma i sin lgh .så få se vad som händer med hans lgh :) .. så de känns så bra å vara med han :) man blir glad å man har inga krav å måsten när man bor med han vi lita på varanndra :) .... han gör vad han vill å jag vad jag vill man behöver inte sitta ihop 24 tim om dynget å kolla varanndra hela tiden .... man måste få egen tid... å vara med sina vänner ...:)nää ska ta å fixa lite innan här för Ps ma å pa kommer hit sen å då vill dom ha lite kaffe kan jag tro:) .. skönt å få vart hemma några dagar å vila upp axlar å nacke de tar på dom när man jobbar med gamlingar men har ju en bra massör när han kommer hem från jobbet ;) ...nää mina vänner å ovänner som läser ha en bra dag i solen dax för kaffe kram

så har man måla lite på balkongen hunnit med å fika med svägerskan vart ute i solen :) nu kommer min stora dotter hem en sväng innan hon ska till sin pappa igen





maj 08 de har hänt massa på 1 år tro mig

Datum 2008-05-31

igår fredag åkte mina små änglar till sin pappa :) sen på kvällen var vi och fixa bilen :) så lite skitig vart man ju :) och P fixa ihop de sista på hojen :) ... sen hem å bara pusta ... idag har man jobbat ska nog passa på å njuta lite i solen de är skönt med värmen... sen i kväll så kommer min svägerska hit med sina vänninor å ska dricka lite sen ska vi på fest ;) ha en bra dag alla blobbare




Datum 2008-05-30

igår var vi å hjälpte P:s kompis å sen till hans mamma och pappa å fika lite sen hem å tog de lungt ..ledig i dag så skönt ska städa lite å tvätta sen har min svägerska bjudit över kompisar hit imorrn skoj jag jobbar men på kvällen ska jag P å några ner på mc fest skoj å träffa vettiga personer :) man får passa på å vara ute i solen med ser jag :) skönt med värme :) ha en bra dag alla som läser




Datum 2008-05-29

jobbat i går inge bra dag på jobbet mycke å göra ... gamlingar bli dåliga ambulansen kom å hämta en ... fast man är ju omtyckt av gamlingarna har ju tom fått en egen dikt av vår 100åring inte illa ...sen var vi å fixa lite på hojen i går ska bli skönt när man kan åka lite med den :) de ska ju bli fint väder hela helgen ... i dag har jag kört P till jobbet ska ju ha hans bil ska unna mig lyx massage de kan behövas då man jobbar inom vården då de är tungt .... sen får man lapa sol hela dagen de ska ju bli kalas väder inge skoj å jobba tur man är ledig i 2 dar :) å korta arbets pass i helgen sånt tycker jag om :) tycker synd om dom som måste jobba ... nää ska fixa lite sen i väg ha en bra dag i solen alla blobbisar som läser kram på er




Datum 2008-05-27

igår var de måndag:) jobbat hunnit med å fika lite med svägerskan:) å sen bara varit .. idag tisdag jobbat vart på möte å ska hämta lillskruttan hos sin kompis :) .tur man har snälla jobbarkompisar som lovar att lill skruttan kan vara med sina kompisar :) hehe :. sen hem å fixa lite k-mat så mina barn kan åka hem till sin pappa å gratta hans tant :) ..P har fixa lite på hojen å bilen :) lyckos han som vart ledig idag med :) i de fina vädret:) ... nää ha de gott alla blobbisar i solen




Datum 2008-05-25

ja då var de söndag å mors dag:) var på fest i går med P å hans bror å sambo å sen med några kompisar ... skoj kom hem kl 4 imorse nu är de bara ett problem ... måste ta mig ut å hämta bilen men de löser vi senare P sover å jag är jätte pigg :) sen ska vi ut å hämta mina barn å passa på å fira mor .. sen ska vi hem till P:s mamma med ha en bra dag alla som läser kram




Datum 2008-05-24

i torsdags åkte jag med p:s jobbar kompis hon är trevlig å skojig:) ....sen på kvällen var vi å fixa lite på hojen ... å bara va... i går kom mina små änglar hem .. käka lite sen var vi ner på marknaden å kolla lite köpte varsin tröja till mig å P .. å ungarna åkte lite karuseller å shoppa lite dom med .sen hem med en liten grinig tjej men hon var trött :) .. gissa om hon somna ovaggad..... idag ska dom till mormor å morfar .. å vi ska på fest ha de gott alla som läser




Datum 2008-05-21

jobbat i dag nu är de ledigt fram till måndag morrgon:) så sköönt :) .. var till fun bike i dag med P skulle bara kolla lite på mc kläder ;) .. köpte både jacka byxor å massa annat så de vart en dyr affär;) men de gör inget hihih.. nu är de bara ett par schyssta skinn brallor å jacka till oss båda sen så :) ... vem vet kke tar man mc kort med ,,,,både vill å inte vill :) nu ligger P å vilar han ska i väg i kväll med sina vänner :) .... kram på er alla som läser vänner som ovänner :)




Datum 2008-05-20

ifredags åkte jag med P på em

så har helgen gått :) var i stockholm i lördags med P å hans dotter träffade även hans dotters mamma med syster och pojkvän skoj :)..kolla på en musical den var bra ... sen hem å kolla hockeyn å bara var:) å myste .... i går jobbade jag :( delad tur .. lika så idag ska jag i väg till jobbet...fast har en kort tur .. P är redan på jobbet ....ha en bra dag alla som läser :)




Datum 2008-05-16

semseter!!!!!
men vilket väder:( men de är ju bara skönt å få vara ledig nu är barnen i skolan å sen ska dom till sin pappa å hans nya i 1 vecka så nu får jag ha P alldeles ensam å bara vara med han ;) .... han är på jobbet å jag ska städa å spela lite .. imorrn ska vi till stockholm å bara vara å mysa ;) nää dax för lite kaffe kram på er alla som läser

så har jag hitta ett rum till min stora tonåring :) inte illa :) så nu blir hon nog glad när mamma städat hennes rum :)bortskämd hihi :) men vad gör man inte för barnen kram




Datum 2008-05-15

ja i dag ska man jobba :) stora dottern ska ha fotboll hela dagen på Apalby ... lämna den lilla dotterna på skolan nu kl 7 stackarn morgontrött är hon med fast de har hon efter sin far :) .... ska ta å väcka henne å fixa lite här innan jag ska dra :) P är redan på jobbet .... ha en bra dag skriver kke mer sen om lusten faller på :) kram på er som läser

P var hem en stund på lunchen så vi fick mysa lite ;) älskar honom ;) .. sen ner i tvättstugan så nu är de snart klart med de med :) .... ska väll fixa lite k-mat sen städa lite inte roliget men de blir ju bra sen när allt är klrt hihi nää ska ila ner i tvätteriet ha de alla som läser :)




Datum 2008-05-14

jobbat å slitit :) känns i hela nacke å axlar men vad gör de ska ju på magnet rg i höst få se om de visa mer än de jag redan vet ... får be P massera mig när han kommer hem :) ..han är jätte bra på de :) .... sen ska jag P å barnen gå på skolgårds fest ska bli najs :) kram på er som läser




Datum 2008-05-13

ja då var de tisdag:) .... ska sitta på kurs hela dagen
:( .... P är på jobbet redan å jag ska väcka mina änglar så dom får i sig lite frukost sen ska dom till skolan :) ... å jag ska ringa min jobbarkompis så vi får lite sällskap på cykel till mötet:) .... ha en bra dag alla som läser




Datum 2008-05-12

så har helgen gått helt underbar har den vart :) ... P:s dotter har bott här hela helgen :) .. lördagen jobbade P å emma var med han hela dagen hon tyckte de var skoj :) dom träffade bla rytterne röj .. ... sen på kvällen var vi å grilla hos P.s ena bror å sambo med alla våra ungar de var med skoj sen drog emma hem till fille å bada :) ...så var de bara åka å hämnta hennes hos P.s andra bror . söndagen var vi i skultuna plocka ihop P.s nya leksak ;) emma var hemma hos Fille då med å bada :) tur att P.s bror är snäll som tog hand om Emma ;) .... medans stora tjejerna var hemma själva å njöt av tystnaden:) av deras föräldrar ..... idag har vi jobbat både jag å P .. haft massa möten i dag bla med mitt X gick ganska bra vi är nog lika när de gäller våra barn vi har ihop:) å vi kan träffas utan å bråka :) .. så nu är P på väg å ska hämta sin dotter :) nää ska ta lite kaffe å kolla vad mina hulliganer gör de är fullt med grann barn här med ha de gott alla vänner och ovänner som läser kram




Datum 2008-05-07

ledig i dag med... skönt :) å slippa alla gamlingar . å tunga lyft :) tänkte tvätta lite med då var tvättstugan upptagen av min granne:) fast hon behöver de nog mer dom har ju 4 små barn :) .. har ju bara ett stort barn hemma :)å dom andra kommer på fredag så då blir vi en hel å stor familj:) P:s dotter kommer med ... sen får vi se vad som händer i helgen nått ska man väl hitta på med dom kke kommer de x-barn med bruka kunna göra de fast de gör inget :) dom är välkommna dom med :) ....nää ska ta lite kaffe å njuta lite i solen ha en bra dag alla vänner som ovänner :)

vart inte mycke gjort i dag inte :) tvätta lite ...prata med P.s en jobbarkompis fixa k-mat ... nu är P med sina vänner på hockey möte dom ska spela i höst :) skoj kke man kan kolla på någon match:) ska bleka lite slingor så man blir blondare :) och kolla på hockeyn ha de gott alla blobbisar kram




Datum 2008-05-06

ja en ny dag å nya utmaningar själv är man ledig i dag ska inte göra så mycket:) .. P har åkt till jobbet :) ..... kke ska man spela lite assassins creed.... å bara vara ....de ser iaf ut och bli fint väder idag :) så man får passa på å vara ute :) nää dax för lite kaffe ha de gott alla blobblare

p var hem på lunchen å käka lite sen åkte jag med på em.... efter jobbet skulle vi till elgiganten å kolla lite så nu är har men en ny mobil igen en nokia få se hur länge jag vill ha den köpte ju en ny i now 07 :) å en eu-moppe... inte illa de kosta ju bara 2kr :)
så nu är de bara ut å köra tänk att P fick en ny leksak *S*S*
ha de gott alla som läser :)




Datum 2008-05-05

helgen har jag vart med P å hans dotter å sen har jag hjälpt till å mecka hoj rätt skoj :) fast rätt skitig blir man ;) ...... barnen är hos sin pappa skönt å bara få vara ....´idag har jag jobbat efter 14 dars sjukskrivning ..har delad tur så man får passa på å vila mellan varven;) ... P var hem på lunchen å fika lite nu är han på rull igen:) ... nää ska ta å göra lite nytta fixa lite käk så man får nått i sig å så P bara har å värma när han kommer hem från jobbet :) ha en bra dag alla blobbare som läser vänner som ovänner :)




Datum 2008-05-02

ja de var en lyckad dag i går iaf :) dotterna vart nöjd iaf med allt hon fick av mina syskon å föräldrar :) så de var ju bra ..idag ska de tvättas å dona sen kommer lilla dotternes en klasskompis hit å ska vara här :) sen åker dom till sin pappa idag:) .... och jag å p ska till hans en kompis å hälsa på nää dax å fixa å dona lite ha en bra dag alla som läser .....



Idag gick skilsmässan igenom  på min bröloppsdag men skit happens :)

Datum 2008-05-01

så har blobben legat nere några dar :( ..... de har hänt lite hihi..... minsta dottern åkte med p häromdagen å de tyckte hon var kul i går var de ju sista april då var vi iväg till brasan med grannen å deras barn sen hem å bara var i dag kommer hela släkten å fira henne .... även P:s dotter kommer de ska bli skoj ... nä dax för lite kaffe å fixa de sista ha en bra dag i regnet alla blobbare



mer

Datum 2008-04-28

igår tog vi p:s dotter å min å en grannes barn å åkte ut en tripp med bilen :) så dom fick se lite annat .. den stora dotterna vill ej med så hon var hemma med en kompis :) sen hem å fixa mat å dona ....
idag händer inte mycke p har åkt å jobba men han är inte pigg :( stackaren få se hur länga han orka jobba ....... själv har jag tvättstugan .. ska skicka ungar till skolan dax å väcka dom å fixa lite frukost:) ... sen ska man väll handla å fixa inför dotterns 13 årsdag :) ...... får hitta på nått å handla från oss till henne ...för på fredag åker hon till sin pappa & S å fira där med :)så hon får mycke grejer :) både från min sida å pappas sida :) inte illa ...... har inge emot hans nya heller en trevlig tjej :) fast jag kände henne innan dom blev ihop *S*S så de är inge fara tur att hon tar hand om barnen när x:et åker på hockey & innebanndy :) å att dom trivs med varanndra :) ... fast hon har ju de som yrke med å ta hand om barn . nää dax för frukost .....

P kom hem redan kl 10 han mådde inge vidare :( få se om han orka jobba imorrn inge skoj om man mår skit å jobba :( ... åkte ner till öbergs å hämta färg så nu ska här målas balkongen :) å sen blir de trall å nya möbler ...de ska p fixa å göra han är händig om han vill ;) ... sen kom lilla dottern hem kl 12.30 från skolan helt själv å gissa om hon var stolt :) ..... sen var svägerskan över å fika lite sen bar de av till media mark skulle ju bara dit å kolla vart ju flera 1000 fattigare men fick ju äntligen mitt pc spel Assassins creed å en ny plattskärm å födelsedags present till stora dotterna inte illa :) ....... så nu är de bara insallera spel... sen blir man väll fast i flera timmar hihihi.... även hunnit med å vara banvakt till grannens 1 årning han är för himla söt .. fixat mat med ....käka å plocka i diskmaskinen.... p är hemma hos sig hade lite å göra sen skulla han hämnta sin dotter så kommer han hem till mig ;)

ha en bra dag alla som läser vänner som ovänner :)




Datum 2008-04-27

i dag är en ny dag med nya utmaningar :) igår hände inte så mycke jag å p å lilla dottern var å fixa lite på bilen..kolla lite på hojen man blir ju sjukt sugen å åka när de är fint väder :) men de kommer ju en sommar med :) semester 2 veckor utan barn bara med p å sen 2 v med ungar å p;) ... sen busa hon med en schäfer :) sen var dom ute mesta delen barnen de var ju kalas väder :) ...idag är de grått å trist :( ...får väl hoppas solen kommer fram :) man fick lite sovmorgon iaf ungarna roar sig själv så mamma å p får sova ;)....fast p sover ännu de kan han behöva :)....han är snorig å hänging som alla andra nått skit som går ... ska ta lite kaffe å bara vara å sen får vi se vad vi ska hitta på ha en bra dag alla som läser vänner som ovänner




Datum 2008-04-26

solen skiner å man blir så glad :) får passa på å vara ute i de fina vädret:)


April -08

Datum 2008-04-19

blir bara så jävla trött bara för man är inne på vissa sidor får man massa skit för de man har väl rätt å kolla runt på folk sidor de är väl en fri värld vi lever i.. om dom nu inte vill att man ska slumpra runt varför är dom här då :)

jag vet att min pojkväns x finns här  på arosportalen.org å jag har råka vara på hennes sida å genast så spottar å fräser hon....hon verka dra alla hans flickvänner över samma kam ... men alla är ju inte lika å de är väl en himla tur ......


 

Datum 2008-04-20

en ny dag med nya utmaningar *S*S* var ute i går med min pojkvän de var trevligt kom hem i natt köpte med varsin sub så himla gott.... nu är han i väg å donar lite för sig själv man kan behöva vara ensam i bland å tänka å bara få vara.. men de finns ju vissa som tror att de här förhållandet kommer å pajja men då kan hon tro de

Kärlek är att låta en annan människa komma nära.
I kärlek finns löften men inga garantier
Kärlek handlar om att ständigt förlåta - och bli förlåten.
Att älska är svårt - att inte älska är ännu svårare.

För att kunna leva med en man måste du älska honom lite och förstå honom mycket.

För att kunna leva med en kvinna är du tvungen att älska henne mycket och förstå henne lite
kram på er

Datum 2008-04-21

så har mina änglar vart här under dagen :) medans skolan vart stängt å sen har även min fd svägerska vart över å fika å hunden var med åxå:) å gissa om barnen var glada å se han :) ingen liten skit han inte :) men han är ju här med jämna mellanrum å hälsar på :) .... pojkvännen var hem en snabbis med på dagen :)
händer väl inte så mycket mer kke följer jag med å hämta pojkvännes dotter i kväll .. lika trevligt å träffa henne :)

Dina ord smekte mig
likt en sommarvind
Du fångade min blick
nu tycks jag vara blind
För allt jag ser är dig
överallt bara du
Jag vill vara nära dig
Jag behöver dig nu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag vill att du finns här
när jag behöver dig
Jag vill att du tröstar mig
när jag är ledsen
Jag vill känna dina
armar om mig
när jag behöver trygghet
Jag vill att du ger mig all din kärlek
Jag vill torka tårarna och känna
mig lycklig
Men det går inte så länge DU inte finns här
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kärlek
Är du kall,
skall jag värma dig.
Är du ledsen,
skall jag ge dig tröst.
Är du rädd,
skall jag skydda dig.
Är du glad,
skall jag dela din glädje,
Kärleken, det finns inget
vackrare att dela



Datum 2008-04-22

de här låten fick jag redan förra året av min vän här på blobben tror de var ganska precis 1 år sen :) å jag tyckte redan om den då tack vännen kram på dig du vet vem du är :) skanar våra stunder å kaffe drickande *S*S*

Takida - Curly Sue

Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone

Your smile is heavenly,
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver´s around me now, you´re so fine

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive



har typ inte gjort nått förutom å vart med min pojkvän på jobbet hela dagen har ringde på fm å fråga om jag ville åka med :) ja hellre de än å sitta här å uggla å :) :)

Datum 2008-04-23

ja få se vad som händer å sker idag ..kanske skulle ringa till p:s en jobbarkompis å åka med henne hon är för himla skoj å åka med :) vet inte ... ska till dr imorrn man skulle verkligen ha ett nytt jobb man tröttnar å jobba med dom gamla fast några roliga jobbarkompisar har man ju med därav att man är kvar på samma ställe .... nää ska ta å fixa lite kaffe å sen väcka p ....

p ringde å fråga om jag ville åka med men då höll jag på å dona här hemma :) nu är man blond igen har även hunnit haft hund besök med .. fast fd svägerskan vart här så många gånger med sin stora hund så fräser mina katter :) hihi nää dax å ringa p å höra vad han gör kke åka med han vem vet ha en bra dag alla blobbare


tänk att man blir blockad utan att man gjort någe bara för man vart på hennes sida :) ja ja
upp till henne man kke skulle göra lika tillbaka el ?? nää barnsligt tycker jag


Datum 2008-04-24

prata med en å annan trevlig prick här i dag ...... ska ta lite kaffe å sen bara vara kke läsa lite i^stäppens barn :) hon är för händig min vän som har skrivit en egen bok bara å beställa via nätet :) här är länken

En ungdomsbok....
stores.lulu.com/yvonneanttila

så har man vart till svägerskan å färga hår å till dr , jobbet med sjukintyg hälsa på min dotter en snabbis i skolan :) men hon och hennes syrra kommer ju hem imorrn till mig :) å vart på en prommis med svägerskan stora hund :) ... då hon jobbar .. hunnit prata å messa med P man blir glad av messen man får av han
ska bara komma på nått å käka i kväll med P
ha de alla som läser vänner som ovänner ;)

Datum 2008-04-25

så är de en ny dag ser ut å bli fin:) händer inte mycket i dag heller:) ska fixa å dona lite ..så kommer mina änglar hem i dag ;) dom har bott hos sin pappa å hans nya denna vecka :) så de ska bli skönt å få hem dom... sen åker dom igen nästa fredag :) ... å de funkar då får man lite tid för sig själv fast de är ju inte längre att dom kan komma hem hit om dom vill den stora tjejen är hemma nästan varje dag å hälsa på den vecka som hon bor hos sin pappa el så kommer hon till mitt jobb å hälsar på:) men dom har en pappa som bry sig :) å visst har jag å x haft konflikter vad de gäller våra barn men de är löst nu ..så vi kan diskutera ett å annat nu med varanndra :) utan å bråka :) inte illa efter ett 20 årigt äktenskap å 2 ungar :) sen kommer p med hans dotter då ska vi käka ...lite å bara vara :) ...ha en bra dag i solen alla som läser :)

tänka att man bli blockad av fler som inte änns känner mig ja ja låt dom hålla på

KRAM

Datum 2008-02-06

En kram är så lite men ändå så mycket.
En kram från nån man tycker om kan ge än värme och tröst, kan få en att må bra och känna sig värd nå.
En kram kan få den svage att bli stark, att känna värme och närhet.
Denna lilla kram kan betyda så himmla mycket men ändå är de få som förstår!

Peter fyller 42 den 10 Mars  å på sin födelsedag fick han 42 röda rosor  å han blev Jätteglad :)  snacka om överraskad:)
42 st röda :)
Datum 2008-03-13

VIK närmare kvalserien
VIK Hockey är på väg mot kvalserien. Veteranen Stefan "Loppan" Hellkvist avgjorde första play off-matchen borta mot Borås 15.33 in i sudden deat


Datum 2008-03-30

skoj med en författare i stan :) köp boken på nätet spännande bok bara vänta nu tills jag får den å kan läsa den :)
kram på er alla som läser http://stores.lulu.com/yvonneanttila

Datum 2008-04-14

Tänd ett ljus för Engla
På måndagskvällen tänder svenskarna ett ljus för Engla.
Ett meddelande som spridit sig över landet uppmanar alla att ställa ett ljus i fönstret klockan nio.

Engla-mordet engagerar. På Expressen.se har ungefär 200 000 personer tänt ett ljus för den unga flickan.
Ljuständningen började i bloggsfären - och nu har den spridit sig ut i verkligheten.
Under måndagen har ett meddelande spridit sig över landet via sms, mejl och Facebook där mottagaren uppmanas att ställa ett ljus i sitt fönster klockan nio på kvällen.
"Skicka det här vidare så att många fönster får lysa för Engla och hennes familj", står det i meddelandet.


mer







Datum 2008-01-18

ja så har min minsta dotter blivit 7 år i dag stora damen:) hon vart uppvaktad av sin pappa å hans nya imorse sen fick hon gå till skolan å när hennes fröken sa grattis å gav henne en kram så börja hon grina å sakna sin mamma :) men hon vart jätteglad när jag kom kl 12 å hämta henne sen hem å fixa tårta å dona å öppna lite persenter:) å gald blev hon för dom å imorrn kommer esten av släkten å fira ha en bra dag alla som läser


Säg till dig själv varje dag:

Det här blir en fin dag!
Jag klarar mer än jag tror!
Ingenting blir bättre för att man oroar sig!
Man kan aldrig göra mer än sitt bästa!
Det finns alltid något att glädja sig åt!
Jag känner mig i utmärkt form!
Idag ska jag göra någon glad!
Det är ingen ide´ att deppa!
LIVET ÄR HÄRLIGT!!!






Datum 2008-01-17

tänk vad tiden går i lördags var jag å min svägerska ut på harrys ap tråkigt... sen var vi på ett annat ställe med roligare människor de var betydligt roligare än på harrys de kan jag lova .... sitter å blicka tillbaka på mitt liv de har hänt massa .... har hunnit med å vart sambo i 19 år gift i nästan 4 år å fått 2 underbara barn ... men sen så ville han inte mer men men nu har jag hitta min drömkille å de kan ingen ändra på ..... å för 7 år sen var jag upp på BB å fick åka hem å fick en ny tid den 18/1 01 så imorrn fyller min minsta dotter 7 år tänk vad tiden rinner i väg nää mina vänner nu ska jag ila i tvättstugan trist men ett ont måste ha en bra kväll alla som läser :) kram på er






Datum 2008-01-13

Vänner

När vännerna kom till
var tanken ganska klar .
För vänner har nåt i sig
som ingen annan har.
De har en hand som hjälper
de lyssnar och förstår.
De viker inte undan
när många andra går.






Datum 2008-01-02

ja nytt år nya friska tag:) har åkt på värsta förkylning:( så de nya året kunde ju börja lite lite bättre*S*S* men men .... nää dax å vila lite sen fixa lite mat till barnen ...... kram på eralla som läser kommer mer sen



 ÄLSKAR MIN  nya pojkvän han är bara min  länge


mer att läsa :)

Datum 2007-09-22

Carpe diem...

Enda sättet att få en vän är att vara en!

Livskvalitet vad är det? Är det ha så mycket pengar på banken eller att ha så mycket materielt omkring sig. Eller är det rent utav att ha nära och kära som verkligen bryr sig om och som finns där i vått som torrt även när stormarna blåser.

Jag tror vi är alldeles för fokuserade på att jaga bekräftelse att vi glömmer att vi faktiskt duger precis för just den vi är.




Datum 2007-09-08

Takida
------------------------------ -----
I was broken and alone
I wanna rest my bones
The sun is shining now but
Still I´m feeling cold

I was broken and alone
I wanna rest my bones
The sun is shining now but
Still I´m feeling cold
I had a demon in my head
I dont know what I said
I´m so sorry for the stories that I´ve told

Now that it´s for real
And you know it
I´m just gonna let it out
I´m just gonna let it out

I´m having nightmares all the time
For reasons I cant find
It´s getting darker now
But I wont close my eyes

Now that its for real
And you know it, you know it
I´m just gonna let it out
I´m just gonna let it out
Oh yeah

Since now Im gonna make it alone
Dont try I wanna be on my own
It´s brighter now
I will make it on my own

I was broken and alone
I wanna rest my bones
The sun is shining now but
Still I´m feeling cold
Yeah...Oh yeah, oh yeah, oh yeah

Since now I´m gonna make it alone
Don´t try I wanna be on my own
Since now I´m gonna make it alone
Don´t try I wanna be on my own


Its brighter now
I will make it on my own


Takida :)

Datum 2007-07-17

Takida.."Reason to cry

All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults and you knew
And you're not coming back
I got a reason to cry

The bottle's empty
The bottle's empty and cold
Just like I've been
Since I heard that you died alone
Finally home now
And I try to accept that you're gone
Wish I could have
Been there for you all along

With your back against the ground


All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe

Yeah you failed somehow
But I know that you tried

And you're not coming back
I got a reason to cry

All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults, you knew

With your back against the ground

All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe, yeah

It's all that I want
It's all that I need
Please begin to breathe
All I want
All I need
Yeah yeah...


ännu mer i mitt liv ;)

ja måndag har jobbat några tim i dag å sen bara varti är väl starx dax å fixa lite mat till mina barn å försöka äta lite jag med
kram alla som läser

för 1 år senför 1 år sen   var jag så smal :(


Datum 2007-06-03

ja då var de söndag vaknade imorse kl med värsta klådan å gissa de kliar ännu mer nu..... blr tokig :( har nu tagit en allergitab å hjälper inte de är de ska jag ringa tillbaka om 1-2 tim å åka upp till jourcentralen ....min granne skulle komma å titta till mig om en stund så jag inte svullnar igen i halsen då var de bara 112 ... tur man käner dom på ambulansen.... om de nu skulle vara så:)
få se vad som händer å sker ha de gott alla som läser kram på er


så är jag hemma igen tur att man har snälla grannar TACK Yvonne ¨
som passade mina barn ... undertiden fick cortison så nu ska väll klådan lindras snart dax å krama kudden ha de gott kram




Datum 2007-06-02

så har de gått en natt till mina barn var hos min lillebror i natt å kom hem nu på fm..... var ut en sväng i går på oliwer lagom med folk å sen mitt upp i alltihopa.. träffa jag å svägerskan några ryssar .. å dom är inte så duktiga på eng ... inte vanligt att dom lär sig de i skolan ....men men tog sista bussen hem så var de bara lägga sig .... nu är jag hundvakt ... ska tarx fixa å dona lite här hemma mår inge vidare iaf men blir väll bättre med tiden.......dom säger Tiden läker alla sår ... få se om de verkligen stämmmer .......ha en bra dag alla som läser



Skydssängel

Liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig brevid dig. Denna skyddsängel sitter brevid dig dag och natt så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig

..{................../}...
.{*................/.*}..
{.~.*.(.)""(.)./*.~.}
{*.. ...(´o´,)./.. ..*}.
{..*.~.-()-()-@*.....}.
.{*...*.(_)-(_).*....*}..
..{~.*.(........ ).*.~}.
...`{.~.)....... (.~.}`.
......`{.(........ ).}.....
.........`)....... (`.......


Kram på er




Datum 2007-06-01

trodde inte man skulle må så här dåligt som jag gör just nu fan sover inte äter inte vill inge mer :( tårar trillar ner från kinderna.... till å med mina barn trösta mig men vet ej om dom förstår... men visst barn är inte dumma :) en skillsmässa är inget man vill gå igenom men tyvärr är de som de är med den nu.... man inte trodde skulle kunda hända en .. nu är de så.....vet att de finns personer som peppa mig å de är jag tacksam över :) speciellt till en här på person här på blobben å han vet nog vem han är om han läser min dagbok;) kram på er alla andra som läser å peppar mig:)


ja de har hänt massor

Datum 2007-05-31

så har en dag till gått i mitt liv:) har jobbat å solat å chatta med en trevlig kille!!!!! bråkat lite med fd han har ju hämta sin nya TANT från arlanda imorse hon å hennes son har vart i tahiland:( å sen har han vart med henne hela dagen ..... å nu när jag skulle fixa kaffe då har min j.vla kaffe brygge sluta fungera de är ju så man kan bli galen för mindre :( bara traska till affären å köpa en ny ... ha de gott alla som läser




Datum 2007-05-30

hej alla glada blobbare som läser så har man jobbat lite då sen sola å även hunnit med å vart till dr en sväng:) å prata av sig lite med sina problem man har .. å de känndes skönt å prata med någon om de iaf :) ha de gott alla som läser kram på er




Datum 2007-05-29

så har stora dottern haft riddar dubbning å sen var de picknic på de :) så nu är vi hemma å ska vara en stund sen är de sängen för dom som gäller så mamma får lung å ro
kram på er läser




Datum 2007-05-28

ja de kunde ju vart bättre väder ute , men jag har iaf vart på jobbet å sola lite sen till min svägerska å fika :) å nu har jag nyss käkat frukost/ lunch å bara är i de trista vädret ha de gott alla som läser kram


men dom säger mister man en står de tusen åter å de tror jag inte heller på .(




Datum 2007-05-27

En liten fin dikt:

Jag älskar dig på avstånd jag älskar dig som du är
För mig är du den ende i evighet har jag dig kär.
Jag drömmer om dig natt och dag
du finns här tätt intill mig
Var gång jag ser dig blir jag svag, låt det alltid förbli du och jag. (för alltid i evighet)
Jag älskar dig mitt hjärta från ditt hjärta!




Datum 2007-05-26

Titta in i mina ögon,vad ser du?
Bara skuggan av den person jag egentligen är.
Du kan inte se smärtan i mitt hjärta.
Du kan inte se hur min själ slits itu.
Du kan inte se hur jag egentligen mår.
Känns som om att jag står i ett rum,
fyllt med människor, och skriker.
Men det är ingen som hör mig.
Hör hur jag ropar efter hjälp.
Hur jag saknar nån som förstår.
Förstår hur jag egentligen mår...




Datum 2007-05-23

varför ska man behöva må skit bara för att någon inte tycker om en mer ??när man har känslor kvar för personen i fråga , å han bara går vidare till en ny kärlek ? varför å sen bara grina å grina å må skit varför ..hur ska man någonsin orka bli hel igen :( å vara stark inför sina barn ??




Datum 2007-05-22

fan mår inge vidare fy fy :( men de kke går över tids nog vem vet
tänk om man hade alla svar på dessa frågor kke de inte blivit som de har blivit




Datum 2007-05-21

hur kan man bara tappa känslor för någon å sen gå in i ett nytt förhållande???

: ¨)
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ ¸.·´
¸.·´¸.·*`·-» Var försiktig när du ger ditt hjärta till någon. För när du gör det ger du inte bara personen rätt att älska dig -utan också förmågan att såra dig.


hits