MJUKA FÖTTER

Mjuka, goa fötter. Vem vill inte ha det?
Inga problem om man kan knepen

- Många gånger har jag föjt med min uppdragsgivare på fotvård och sett hur man gör. Sedan har jag plockat lite här och där.
- Jag trodde alla fotvårdsterapeuter använde specialfotsalt. Men många häller vanlig grönsåpa i vattnet. Både billigt och minst lika bra. Fotfilen är en annan viktig bit. Välj en bra fil som fungerar på fötter.
- Detta med olivolja och fotkräm läste jag om i en tidning där man skrev om torra händer. Fungerar det på händerna borde det fungera på fötterna, resonerade jag.
Eila köpte det som behövdes och provade hemma.
- Jag fick riktiga babyfötter! Sedan dess sköter jag både fötter och händer på samma sätt. Fötterna brukar jag ge en genomkörare ett par gånger i månaden.

hallå!s reporter kan bara instämma i lovorden. Det kändes lite kletigt och ovant först, men fötterna blev verkligen mjuka. Inget säger heller att man måste blanda olivoljan med specialkräm för just fötter. Det går säkert lika bra med handkräm eller andra feta krämer.
Svårare var det att hitta en vettig balja. Vart har alla baljor tagit vägen? Till slut fick det bli en förvaringsbox i hårdplast från Åhléns. Sedan var det bara att köra igång.


hits